Monday, December 10, 2012

STRESS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Stress,however is not limited to the workplace.It can be found everywhere - at school and at home.Ask any woman and she will tell you how stressfuk running a household can be! Blood pressure that is constantly elevated will place you at increased risk for hypertension.

So,what can you do?
Make sure you eat healthy,balanced meals and get enough exercise.Talk to a friend,family member or supervisor whenever you are highly stressed.Be realistic about how much you can handle and delegate work if you can.This applies to both the office and home setting.

Finally ,seek the advice of your doctor on how you can lead a healthier,less stressfuk lifestyle.


Walau bagaimanapun,stres tidak hanya terhad di tempat kerja sahaja.Terdapat ramai surirumah yang sedang menghadapi urusan rumahtangga yang mencabar dan tekanan yang banyak.Tekanan darah tinggi yang sentiasa tinggi boleh meningkatkan risiko hipertensi.

Apakah yang boleh anda lakukan?
Pastikan anda makan makanan yang sihat dan seimbang,Selain daripada itu,pastikan anda juga mendapat senaman yang mencukupi.Luangkan masa untuk bercakap dengan seseorang apabila anda rasa sangat stres.Uruskan kerja dengan bijak dan belajar mengagihkan tugasan dan menguruskan stres anda.

Akhir sekali,berbincanglah dengan doktor anda untuk memastikan anda menjalani gaya hidup sihat.



No comments:

Post a Comment